Returnarea produselor

1. Cadrul legal

Conform Ordonanţei de Urgenţă Nr. 34/2014 din 04.06. 2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin.(3) şi art. 14, în termen de 14 zile lucrătoare de la recepţionarea fizică a produsului achiziţionat. 

2. Cadrul general

Produsele achiziţionate de Client se pot returna, în ambalajul original şi în aceeaşi stare în care au fost recepţionate, în termen de 14 zile lucrătoare de la primire, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv. 

Clientul are obligatia de a notifica Furnizorul despre intentia de returnare folosind formularul din pagina „Formular retur produs”. 

Toate conversatiile vor fi inregistrate in vederea furnizarii celor mai bune servicii catre clientii ale caror produse pot prezenta probleme.

  1. Dreptul de retur pentru produsele neutilizate este de 14 zile. După această perioadă, produsele nu se mai pot returna.
  2. Dreptul de înlocuire şi/sau factura storno, garanţii, returnare bani, etc. este de până la 14 zile lucrătoare.
  1. Produsul livrat nu corespunde specificaţiilor de pe site-ul www.totalmobil.ro. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă primeşte un produs diferit de cel comandat.
  2. Produsul livrat nu este funcţional. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă produsul comandat este nefuncţional sau prezintă defecte de fabricaţie.
  3. Produsul este livrat într-un colet deteriorat. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă produsul se află într-un colet deteriorat vizibil. Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele defecte fizice datorate transportului, de aceea fiecare Client are obligaţia de a verifica pachetul după primire și de a se asigura că produsul nu a suferit defecte. Clientul are obligația de a verifica integritatea coletului în maximum 2 ore de la primire și de a anunța furnizorul, prin e-mail cu imagini ataşate, de eventualele defecte de transport.

In toate aceste cazuri, Furnizorul poate cere Clientului mai multe informatii legate de produsul de care are nevoie, inclusiv poze cu produsul (pe email sau WhatsApp).

  1. Clientul a efectuat o comanda pentru un produs de care nu mai are nevoie si poate solicita rambursarea contravalorii produsului (exclus transport). De asemenea, Clientul plateste costurile de transport retur aferente prin curier rapid.
  2. Clientul nu este multumit de cum functioneaza sau prezinta produsul. Posibil ca acesta sa aiba alte asteptari.

3. Cadrul procedural

  1. În termen de 48 de ore lucrătoare de la transmiterea notificării, Clientul va primi un e-mail cu privire la solicitarea înaintată, cu detaliile procesului de returnare a produsului achiziţionat.
  2. Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original complet şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original sau copie. Pierderea documentelor atrage după sine întârzieri privind restituirea contravalorii produselor sau chiar refuzarea returului.
  3. Dacă returul este acceptat, Clientul poate opta pentru înlocuirea produsului iniţial cu un produs identic (in cazul in care primul receptionat a fost defect) sau pentru rambursarea integrală a valorii acestuia. În acest caz, Clientul trebuie să furnizeze un cod IBAN şi un nume titular (in cazul persoanelor juridice se va accepta doar cod iban al societatii pe care a fost emisa factura).
  4. Produsul va fi expediat la sediul Furnizorului printr-un serviciu de curierat rapid la adresa Str. Maltopol, Nr. 21, Sector 1, Bucuresti.
  5. Contravaloarea produselor returnate va fi restituită în contul tău bancar în termen de maxim 14 zile calendaristice sau pe loc – numerar (dispozitie de plata, in urma prezentarii Clientului la sediul firmei). Conform O.U.G. 34/2014, art 14, alin. 2, costurile aferente taxei de livrare pentru retur sunt în responsabilitatea consumatorului.
  6. De asemenea, te rugăm să te asiguri că produsele pe care vrei să le returnezi îndeplinesc toate condițiile urmatoare: produsele au sigiliul și etichetele intacte (foliile de protecție pot fi returnate doar dacă sigiliul nu a fost îndepărtat – lit. e și f, art. 16 din OUG 32/2014);